Vall de Núria + Gorgues de Carança + Bagà

Aprofitant la festivitat de la Mercè a Barcelona, hem agafat un parell de dies de vacances i hem marxat a descobrir nous indrets…

Divendres vam dormir a Ripoll, dissabte vam fer un tomet per aquesta ciutat i vam seguir fins a Queralbs, camp base per a descobrir La Vall de Núria. Després de dinar vam agafar el Cremallera per pujar fins al Santuari de Núria i després el telecabina fins al cim de l’Àliga. Un cop admirat el paissatge des de les altures, vam carregar al BeBé a l’esquena del seu pare i cap avall… El camí de baixada és l’antic camí ramader que va vorejant el riu Núria. Tot i fer baixada no és tan fàcil com pot semblar.

Furgo53

Vam dormir al mateix pàrquing del Cremallera envoltats d’altres AC i Campers i l’endemà vam aparcar la furgo al pàrquing de l’alberg La Farga i vam anar a trobar el salt del Grim, és una excursió curta i senzilla que es pot fer circular amb una durada d’una horeta. No baixava gaire aigua però l’alçada de la cascada ja la fa prou interessant.DSCF3272

Aleshores vam enfilar direcció França, vam fer la Collada de Toses passant per La Molina fins a Puigcerdà on vam parar a dinar i a descansar una mica per seguir en ruta fins a Thuês entre Valls, a uns 30 km de la frontera de Bourg Madame. Vam aparcar al mateix pàrquing de les Gorgues del riu Carança a punt per a fer l’excursió al dia següent de bon matí. Després de la pluja nocturna i un bon esmorzar comencem la ruta de les cornises i les passarelles. La veritat és que és impressionant, els ponts i les passarelles li donen un valor afegit al paissatge de tardor. La caminada dura ben bé 4 hores i val molt la pena.

Furgo65

De tornada cap a casa vam parar a Bagà, poble just després de passar el túnel del Cadí on vam fer nit i al dia següent vam fer l’excursió al neixement del riu Bastareny i a la font de l’Adou.Furgo70