Setmana Santa 2015

5 nits, 500 km., Muntanya, Furgo, Mar, Família, Neu, Llibertat, Sol, Animals, Rius, Naturalesa

Barcelona – Camprodon – Setcases – Molló Parc – Gorgues de la Fou (Arles, França) – Gorgues de Canet d’Adri – Cala de l’Illa Roja (Begur) -Barcelona

Per fi, després de molts dies de virus i malalties, per fi, vam poder tornar a escapar-nos amb la furgo. Aquesta vegada, degut a la lesió a l’ombro del pare de la criatura, la logística de les excursions havia de ser diferent, perquè jo ja no puc portejar al peque molta estona, els 13 quilos i la falta hàbit (ara que ja camina), no em permeten carregar-lo gaire temps; per tant, havien de ser caminades aptes per a les seves cametes i, per a la meva esquena per a quan es cansés de caminar. DSCF4161+ Amb aquestes premisses, dijous a la tarda, vam posar rumb a Camprodon. Després d’inspeccionar el primer pàrquing i no acabar-nos de fer el pes, vam anar a veure la segona opció i ens hi vam quedar. Estava plè d’autocaravanes. Un cop instal·lats, ens va sorprendre la processó dels Sants Misteris amb els seus tambors, enntorxes i vestuaris… Com sempre, vam fer un passeig pel poble per trobar la fleca i cap a la furgo a fer el sopar.

Per si no en teníem prou, de catolicisme, l’endemà al matí, tornava a haver-hi processó… així què per si no vols caldo, dues tasses! Furgo-CamprodonDesprés d’esmorzar vam pujar fins a Setcases i vam fer una petita ruta fins al Salt del Cossí d’en Batlló. En principi és una ruta accessible amb nens, tot i que una part transcorre per la carretera que puja a Vallter i hi havia força trànsit. Aquesta part la vam fer amb el peque a la motxilla portabebes i la resta de la pujada, la va fer a peu. Furgo-SaltCossiBatlloDesprés de dinar i de la migdiada corresponent vam fer una passejada pel Torrent de Vall Llobre, vam parar a tirar pedres al riu que és quelcom que ha fascinat al nostre fill, pedra que troba pedra que guarda per a tirar a l’aigua… Furgo-Setcases-Teníem intenció de fer alguna excursió amb raquetes de neu, però la neu no abundava precisament, així que ho deixarem per a l’hivern vinent. L’endemà vam aparcar la furgo a la corba de Coma d’Orri, a 4’5 km de Setcases direcció Vallter i vam fer un troç del Camí Vell d’Ulldeter fins a una gran cascada on evidentment, vam parar a tirar pedretes 🙂 Furgo-CamiVellUlldeterDesprés vam agafar la furgo i vam anar cap a Molló a visitar el Molló Parc; val a dir, que abans d’anar-hi hi vam contactar per a què ens expliquessin ben bé en què es diferenciava d’un zoo (això de veure animals salvatges en captivitat no està fet per a nosaltres, òbviament preferim veure’ls en el seu hàbitat natural) i no vam obtenir una bona resposta (per dir-ho suaument). Tot i així, com que el bebe està fascinat amb els animals, ens hi vam acostar a conèixer-lo de primera mà i poder opinar una mica. En teoria a l’entrada hi posa que són animals recuperats o nascuts en captiveri i que en el millor dels casos, estan de pas per a tornar a l’espai natural que els hi pertoca. Tot i això, els animals estan engabiats i els cuidadors els hi tiren menjar per a que els visitants els puguin veure i fotografiar… és una de tantes incoherències en les que no ens sentim còmodes però amb les que convivim. Furgo-MolloParcDesprés de Molló vam creuar cap a França per anar a Les Gorgues de la Fou, a Arles al Vallespir. No ens van decebre, són precioses, estretes, roca despullada, aigua, vegetació frondosa, fred, foscor, sol, estalactites, remor… un recorregut de 3 km. d’anada i tornada sobre una passarel·la metàl·lica, amb una profunditat mitjana de 200 metres que en alguns trams arriba als 250 m. La característica que fa que aquestes gorges siguin més espectaculars és la seva estretor, que en alguns trams no supera els 70 cm, sent unes de les més estretes del món. El preu de l’entrada per adult són 10 € i inclou el casc que és obligatori. Furgo-FouVam seguir fent la volta circular per tornar a Catalunya per la Jonquera. Vàrem parar a dormir a Canet d’Adri, al costat de Girona. És un poblet petit que estava tenyit de color groc per la flora primaveral. Vam aparcar la furgo al costat de l’església i l’endemà vam visitar les gorgues que hi ha al costat mateix del poble. Els panells indicatius ho prohibeixen tot (banyar-se, acampar etc etc) però a l’estiu segur que t’hi pots remullar. Són molt boniques però petites i penso que es podrien aprofitar millor marcant un itinerari per a fer un recorregut per la zona que oferís una estada més llarga als visitants… Furgo-Canet d'AdriAltra vegada a la furgo i direcció mar, em venia de gust acabar les minivacances a la platja, per a fer-les més completes en quant a combinació de paisatges. Així que vam posar rumb a la Costa Brava, vam aparcar a la Platja del Racó que pertany al municipi de Pals per a visitar caminant la Cala de l’Illa Roja, que pertany ja a Begur. Vam anar-hi al migdia i com que hi tocava el sol hi havia alguns atrevits sense roba tot i que nosaltres anàvem amb el primaloft, feia fred. És una cala preciosa, a la qual només s’hi arriba caminant, presidida per una gran roca de color rogenc que li dóna el nom. A l’esquena hi queda una paret de roca vermellosa coronada de pins amb algunes coves i forats que l’embolcallen. Furgo-BegurDesprés de la primera aproximació, vam tornar a dinar a la furgo i després de la migdiada hi vam tornar per a fer el trosset de Camí de Ronda que uneix Pals i Begur a través de la Platja del Racó, la de l’Illa Roja i Sa Riera. El paisatge des de dalt el penya-segat és espectacular, molt bonic i com que ara ja no hi tocava el sol, estava deserta. Després de jugar una estona amb la sorra i contemplar les onades es va fer l’hora de sopar i a dormir… L’endemà hem vaig llevar d’hora i vaig admirar la sortida del sol per darrere el mar, amb les Illes Medes de fons… bona manera d’emprendre el camí de tornada cap a casa…

Per a descarregar el post en pdf, clica aquí:  Furgo & Porteo @ Setmana Santa 2015