Muntanyes de Prades: Fonts Glorieta + Avencs de la Febró + La Mussara + Gorgs de la Febró

Quin cap de setmana! Ens hem reconciliat amb la província de Tarragona… Quin indret més preciós!!! Quines ganes de tornar-hi… Divendres vam recollir al bebe amb la furgo i vam enfilar direcció Muntanyes de Prades.

Vam aparcar a l’Àrea d’Autocaravanes d’Alcover i vam fer un tomet pel poble. No té cap encant especial però al dia següent volíem fer l’excursió a les Fonts del Riu Glorieta des de l’Ermita del Remei, a la mateixa població. Així que dissabte al matí vam deixar la furgo a l’Ermita i vam començar a caminar per la Vall del Glorieta. Primer apareix el Mas de Forès on també es pot aparcar, però pagant. Després d’uns 4 km de sender indicat, bonic i amb desnivell, trobem el Niu de l’Àliga, un toll d’aigua que rajava prou i amb una bona zona de bany, tot i que per l’època l’aigua encara estava glaçada i no ens vam atrevir ni a posar-hi un peu. Tornant al sender una altra vegada, seguim pujant 1’2 km. més per a trobar finalment les Fonts del Riu Glorieta. Quin espectacle, ens aturem a descansar, a tirar pedretes i a observar una colla de barranquistes que baixaven pel mig de la cascada… Un cop recuperat l’alè, això de portar els 13 kilos a l’esquena no és gens fàcil per aquests camins… Emprenem el camí de tornada, però aquesta vegada a l’alçada del Niu de l’Àliga optem per un altre sender que també indica Mas de Forès (per pista) i són 300 m. menys… En alguns moments posa que és un camí privat, però fem cas omís i seguim avall per una pista ara sense pedres, molt més fàcil per al caminants menuts, tot i que perd l’encant paisatgístic de la pujada, fins a creuar-nos altre cop amb el camí principal i tornem al punt inicial. Furgo-FontsGlorietaAra ens dirigim amb la furgo fins al Refugi de Muntanya de La Mussara, a 1.000 m d’altitud. És un lloc singular, un petit refugi amb serveis bàsics on es pot acampar per un mòdic preu. Vam preferir aparcar aquí a l’empara del refugi. Després de dinar i fer la migdiadeta, vam acostar la furgo fins al començament de la següent ruta, els Avencs de la Febró. Quina grata sorpresa… és una esquerda oberta a la cinglera de la Mussara, la galeria principal té uns 300 metres de llarg, 30 de fondària i entre 6 i 8 d’ample. L’accés no és fàcil per a la canalla però val la pena portejar al peque a l’esquena per a gaudir d’aquest espectacle de la natura. És una altra lliçó de textures per a les petites mans exploradores del nostre fill, xala descobrint-les i nosaltres més de veure com se li il·luminen els ulls cada vegada que toca textures noves o poc quotidianes.A dins el canvi de temperatura és fa evident de seguida, l’humitat mulla les parets que formen estalactites entre la foscor… és un lloc súper interessant, inquietant i tenebrós… Furgo,AvencsFergóUn cop vist, no perdem més temps a sortir de la gruta, tenint la sensació de perill en tot moment. Així doncs, tornem a l’aparcament del refugi; aprofitem per a fer el passeig que hi ha fins al poble de La Mussara abandonat des dels anys 60, admirem les vistes des de dalt del penya-segat… fem el sopar i a descansar, ha sigut un dia intens. Diumenge matino una mica i el cel em regala una sortida de sol preciosa entre un mar de núvols, m’encanten aquests moments de pau, de silenci, de contemplar com la llum va guanyant terreny a la nit… mentre busco atrapar el moment amb la càmera per a després compartir-lo amb els meus homes dormilegues. Furgo-LaMussaraAvui posem rumb als Gorgs de la Febró, aparquem la furgo en un revolt de la carretera i comencem a caminar… La ruta està indicada direcció Arbolí, la baixada és forta però de seguida arribem al riu, que s’ha de creuar i ràpidament trobem el primer salt d’aigua, estem sols i podem gaudir de l’espectacle que ha generat el pas del temps i l’erosió de la roca calcaria que dibuixa formes rocambolesques que la fan admirable. També s’hi formen unes piscines profundes on ve de gust capbussar-se, haurem de tornar-hi més endavant quan l’estiu sigui més evident… Anem seguint el GR i anem descobrint tolls, cascades i bassals tots de gran bellesa… Amb aquesta excursió posem punt i final a la descoberta d’aquesta rica zona, només queda temps per a tornar al refugi a preparar el dinar i aprofitar la migdiada del bebe per a fer el camí de tornada cap a casa. Furgo-GorgsFebróHa sigut fantàstic, quan hi tornem doncs ? encara queden moltíssims indrets per a seguir descobrint…

Per a descarregar el post en pdf, clica aquí: MuntanyesDePradesAmbFurgo