Hautes Pyrénées

Barcelona – L’Hospitalet près l’Andorre – Pont d’Espagne (Cauterets) – Gavarnie – Circ d’Estaubé – Circ de Troumouse – Llac Oredon, Reserva Natural de Neouvielle – Barcelona

Furgo-PiriLa setmana de St. Joan ens l’hem agafat de vacances, unes mini-vacances que hem aprofitat al 100%.

Hem anat a descobrir una altra part dels Pirineus, però aquesta vegada a la part francesa. I quina descoberta!

Divendres vam carregar la furgo i vam sortir de Barcelona direcció França pel Túnel del Cadí, teníem la intenció de fer nit a Ax les Thermes però se’ns va fer de nit al port de Porté Puymorens, així que després de 175 km. ens vam aturar a l’Àrea d’AC de L’Hospitalet près l’Andorre a passar la nit. Que lluny està el nostre país pel que fa al tracte del viatger itinerant respecte al país veí… dóna gust trobar Àrees per a Autocaravanes en qualsevol poble.

Al dia següent ens vam despertar molt d’hora i vam seguir conduint, com que el bebè es va adormir, vam seguir tirant 150 km més fins a arribar a St. Gaudens on vam parar a dinar per a seguir després fins al nostre primer destí dins del Parc Nacional dels Pirineus, el Pont d’Espagne, a Cauterets. En total més de 470 km. d’aproximació.

Furgo-Pont EspagneA l’arribar vam fer una volta per la gran cascada i el seu entorn més proper, que és l’única zona on poden accedir-hi els gossos. Aquesta ha sigut la pitjor part del viatge, que la Lüa no ha pogut fer cap de les excursions dins dels parcs naturals. És curiós que si pagues i agafes el telefèric i camines 15 minuts per a pujar fins al Llac Gaube, s’hi pot anar amb el gos, però si pugues caminant i no pagues, no pots portar al gos. Es veu que els animals salvatges coneixen els camins de pagament i els gratuïts… Val a dir també, que hem anat a moltíssims llocs on s’indica que es porti al gos lligat i n’hem vist molts sense corretja, potser els francesos s’han cansat de que ningú faci cas i ho han tallat així.

Furgo-LacGaubeTotal, que diumenge al matí vam pujar fins al Llac Gaube en menys d’1 hora, vam contemplar la preciosa estampa quasi en solitari fins que es va començar a omplir, que vam decidir tornar a baixar. Sorprenentment el peque va fer tota la baixada a peu, ha sigut la vegada que menys l’hem portejat, es va fent gran i cada vegada camina més…

Després de dinar i aprofitant la migdiada del bebè vam agafar la furgo i vam fer cap a Gavarnie. Després de la carretereta de corbes, de cop es pot contemplar aquest espectacular circ amb una de les cascades més grans de tot Europa. Busquem un parking (tots de pagament) per a deixar la furgo i contemplem des del poble l’espectacle. Deixem per a l’endemà l’apropament a la gran cascada.

Furgo-GavarnieDilluns, sense turistes, emprenem caminant l’aproximació a la gran cascada de Gavarnie. El temps no acompanya gaire, però podem fer la caminada fins a l’hotel de la cascada. El peque aguanta com un campió i fa tant l’anada com la tornada a peu. Just arribar al poble es posa a ploure a bots i barrals. Pels pèls.

Decidim moure la furgo fins al següent circ que visitarem, Estaubé. Conduïm per una carretereta fins al Llac Gloriettes on hi ha una presa i un parking on es permet la pernocta. Dormim sota la pluja, però l’endemà fa un dia esplèndid. L’excursió d’avui també és molt agradable, aquest circ té molt menys turisme que el famós Gavarnie però també és preciós. Vas resseguint el riu entre marmotes i vaques.

Furgo-EstaubéDesprés de dinar posem rumb a l’últim circ que coneixerem, el Circ de Troumouse. Paguem el peatge per a pujar per la carretera que ens porta fins a l’alberg de Maillet, on es pot dormir amb la furgo. Passem la tarda entre dutxes i bugades i prenem unes lasagnes a preu d’or.

Furgo-MailletL’endemà ens desperten les vaques que ensumen la furgo encuriosides. La vall està coberta de boira que no deixa veure a un metre de distància, però a mida que es va aixecant el dia, comença la desfilada de ramaderia: ovelles, vaques… el bebè està fascinat.

Després d’esmorzar, enfilem fins a l’últim parking que dona accés al Circ de Troumouse però on no es pot passar la nit. Aquest també és preciós, comencem a caminar cap a la paret de roca encara coberta de neu fins a arribar al llac on parem a contemplar l’espectacle de la naturalesa. Quina passada, una postal.

Furgo-TroumouseDesprés de dinar ens preparem per una bona tirada amb la furgo, són 120 km però per ports de muntanya tan famosos i coneguts com el Tourmalet on els ciclistes emulen els seus líders pels vorals de les carreteres… Finalment arribem a la Reserva Natural de Neouvielle, l’última parada d’aquest viatge. Decidim dormir al parking que dona accés al Llac Oule.

Furo-LacOredonQuin cel, aquesta característica és comú a tots els indrets on hem dormit, el cel és increïble, sense lluna la llum és increïble, costa veure un cel així a prop de casa amb tanta contaminació lumínica. Ja que t’has de llevar a mitja nit per si la Lüa ha de fer les seves necessitats, la recompensa és preciosa.

L’últim dia el dediquem al Llac Oredon, fem l’excursió que remunta la cascada que desemboca al llac d’aigua cristal·lina.

A partir d’aquí, kilòmetres i kilòmetres per davant, 350 per ser exactes, una pallissa. Fem parada per a berenar a Lleida i seguim fins a casa, amb embús monumental a l’entrada de Barcelona, però finalment arribem sans i estalvis amb un parell de dies per endavant per a descansa abans de tornar a la feina.

I amb la vista posada a les vertaderes vacances, el doble de llargues.