São Miguel, Ilhas Açores

La finestra de l’avió ens mostrava la millor estampa aèria de la illa, llacs en cràters volcànics i penya-segats a la costa, un tros de terra verd enmig del blau oceànic… fantàstic!

Aquesta vegada el rellotge marcava dues hores menys que a casa,

A ç o r s.jpg

al baixar de l’avió ens esperava una persona de l’allotjament Quinta dos Bravos” amb el cartell amb el nostre nom i un taxi que ens portaria fins a l’hotel.

Un cop ubicats, agafem el cotxe que hem llogat i mentre el sol s’amaga darrere el mar, ens dirigim a Ribeira Grande per a sopar alguna cosa, no és fàcil, no s’hi veu gaire ambient ni gaires opcions per a escollir, així que sopem una pizza en qualsevol lloc i tornem a l’hotel a descansar, un altre llit king size, quin gust dormir tots 3 junts amb aquestes dimensions!

L’endemà decidim anar a descobrir la Caldeira Velha, és un lloc preciós, arbres altíssims, tot verd i cuidat al màxim i on es poden prendre banys termals a les piscines naturals habilitades, una amb cascada inclosa. Interiorment penso que comencem massa bé, que si el primer dia ja els hi ensenyo aquestes meravelles als meus xicots, el llistó estarà massa alt!

Hem oblidat el banyador, no ens tornarà a passar, s’ha de fer una motxilla amb els banyadors, xancles i tovalloles i dur-la sempre al cotxe, no se sap mai on et podràs banyar! L’entrada són 2 € però pagues gustós quan veus lo cuidat que està tot.

CaldeiraVelha

Després ens acostem a veure el Salto do Cabrito, està indicat a la carretera d’accés a Caldeira Velha, així que estacionem el cotxe on podem i després de caminar per una gran rampa descendent, arribem a l’increïble Salt entre roques, 40 metres de caiguda que impressionen. El gaudim des de baix i després ens enfilem escales amunt on hi ha un camí equipat amb passarel·les per a contemplar-lo des de dalt.

Salto do Cabrito

Per dinar ens acostem a la capital, Ponta Delgada on hi ha força moviment pel rally de cotxes que s’hi està celebrant. Aprofitem per a informar-nos i reservar la famosa excursió per a veure dofins i balenes.

La tarda la dediquem a la piscina de l’hotel, tota per a nosaltres.

QuintaDosBravos

Diumenge ens desplacem fins a Faial da Terra a la zona sud-est de l’illa per a realitzar l’excursió de 4’5 km fins al Salto do Prego, la cascada no és especialment espectacular, tot i els seus 8 metres i la quantitat d’aigua que hi baixa, el millor és el camí, un sender entre abundant vegetació que sembla que estiguis a la selva. Ens va encantar. El salt d’aigua es pot visitar tan des de baix, on et pots banyar i tot, com des de dalt.

Salto Do Prego.jpg

Ens desplacem fins a Povoação per a dinar i la tarda la tornem a dedicar a l’aigua.

Dilluns amb la panxa plena després dels deliciosos esmorzars que ens ofereixen a l’hotel, enfilem cap a Furnas, Furnas és una població rica en caldeires, tolls d’aigua bullint que desprenen aquella olor tan especial i que en aquesta població fins i tot l’utilitzen per a cuinar, és típic amagar les olles dins aquestes piscinetes per a cuinar el bullit.

Doncs això, aparquem el cotxe al pàrquing on ens dona la benvinguda un grafiti del gran Banksy i donem una volta pel poble entre caldeires que treuen fum, és increïble que l’activitat volcànica no vagi a més i es limiti a fer bullir només una petita part de la illa…

Furnas

Després de les fumeroles, anem cap al Llac de Furnas, el voregem fins a la curiosa i bonica Capella de les Victòries i ens endinsem, després de pagar 4 € els adults a Mata – Jardim José do canto, el camí com sempre és fantàstic, una jungla verda preciosa, aquesta vegada inclús travessem un bosc de sequoies increïble, a cada pas que fan els meus peus, els meus sentits es meravellen encara més, m’encanta.

LagoFurnas

Aquesta caminada ens porta fins a una altra cascada el Salto do Rosal que ha patit alguna esllavissada últimament perquè l’accés està ple de grans arbres pel mig que encara li donen un aire més salvatge.

Salto Rosal

Val a dir que durant les excursions no ens creuem mai amb quasi ningú i això també s’agraeix, poder gaudir d’aquests espais sense aglomeracions li dona un plus incalculable.

Dinem a Furnas, on descobrim per casualitat una casa del revés i ens acostem a Villafranca do Campo per a observar l’illa cràter que hi ha just davant i veure les possibilitats d’arribar-hi amb barqueta durant aquesta època. Només durant l’estiu i amb bones condicions meteorològiques hi ha una barca que fa els trasllats per 5 € per persona. Passem la tarda entre ànecs afamats de molletes de pa a la mateixa població de Villafranca.

VillaFranca

L’endemà es lleva el dia molt encapotat i l’amfitrió de la casa rural on ens allotgem ens suggereix que anem a les piscines termals, que aquí quan fa mal dia, és un pla ideal. Així que amb alguns dubtes de si serà prou segur banyar-se a l’aire lliure amb la pluja o si ens fotrem de fred, conduïm altra vegada fins a la localitat de Furnas per anar a la Poça Beija, no som els únics que hem triat aquesta opció, paguem els 4 € d’entrada els adults i 3’5 els infants + 1 € per la taquilla, ens posem els banyadors i caminem sota la pluja per submergir-nos dins de les aigües termals que estan a 39 °

PoçaBeija

Hi ha una altra piscina d’aigües termals d’un color marró no gaire atractiu, que ens desaconsellen anant amb el bebe perquè en cas d’accident, no veus on està submergit l’infant.

No aguantem gaire estona dins de l’aigua calenta, al final la sensació de calor és massa i posem fi a l’experiència. El dia no s’acaba d’aclarir, així que decidim anar fins a Ponta Delgada, dinem en un vegetarià boníssim Rotas da Ilha Verde i anem a visitar la cova volcànica Gruta do Carvão. És un recorregut de 45 minuts, l’explicació és en anglès o portuguès i és una cova curiosa per ser d’origen volcànic, és la més fosca que hem visitat, la zona habilitada és petita i no és especialment atractiva.

Gruta do Carvao

Com que el dia semblava que s’aclaria, ens enfilemr fins al mirador Vista do Rey per intentar albirar els dos llacs més famosos de l’illa, però la boira va fer acte de presència i no vam poder gaudir de les vistes com cal. Vam aprofitar per tafanejar l’hotel abandonat que hi ha al capdamunt, és curiós que estant en un emplaçament tan privilegiat, no estigui en funcionament. Són aquells indrets especials per l’atractiu i la inseguretat, perquè tot està mig caient…

Fem la tornada cap a l’hotel recorrent la costa nord-oest, entre illots i penya-segats.

Sete

El dia següent era el que millor climatologia indicava el calendari que maneguen totes les empreses d’albirament d’animals, i teníem la reserva per a les 8:30h del matí.

L’empresa triada entre les desenes que hi ha que ofereixen bàsicament el mateix i pel mateix preu, és Picos de Aventura i vam quedar molt contents. Primer fan una explicació sobre seguretat i sobre els animals que s’hi poden veure i com ho fan per localitzar-los, etc, aprofitem per prendre la biodramina (també hi ha biodramina infantil) per no amargar-nos el viatge i poder gaudir de l’espectacle (de l’últim trajecte en vaixell tornant de Zanzíbar en tenim molt mal record pel tema del mareig i no volíem que es repetís). Arriba l’hora de posar-se l’armilla salva-vides i pujar a l’embarcació. Nosaltres al anar amb un nen petit ens van indicar des del principi que aniríem amb una barca de fibra, que són més segures que les típiques zodiac de goma. Així que ens acomodem i comencem a saltar per damunt de les onades, a la barca hi ha també un grup de nens que s’emocionen cada vegada que piquem contra les onades i criden, el bebe no els hi treu l’ull de sobre, fins que el biòleg de Picos de Aventura, que resulta ser basc i ens fa totes les explicacions personalitzades en castellà, avisa de que un grup de dofins neda al nostre costat. És un moment de joia, ens mirem i ens sabem afortunats per poder veure aquests animals en el seu habitat, de poder oferir al nostre fill aquesta experiència tan bonica. Gaudim una bona estona del dofins juganers que salten entre les onades… tot i que m’és molt difícil fer un vídeo decent on s’apreciï bé l’espectacle, s’hi ha d’anar 😉

Continuem endinsant-nos mar endins en busca dels grans cetacis, sabíem de la dificultat per trobar aquests enormes mamífers, així que prenem paciència i no traiem els ulls de l’aigua en busca d’un sortidor que ens indiqui que una balena surt a la superfície a respirar. De camí, ens trobem però l’animal més complicat de veure, la tartaruga (en portuguès), vam veure nadar al costat de la barca una tortuga marina, que sembla petita dins aquella immensitat oceànica… quina il·lusió! Fixeu-vos-hi bé:

I per últim, el biòleg anuncia que hi ha balenes sota l’aigua, aguditzem la vista, anem seguint les marques a l’aigua que deixa amb la cua al nadar i finalment, podem veure també balenes! Quina meravella! No salten davant nostre ni fan grans espectacles, però podem apreciar-les i gravar per sempre aquelles imatges a la nostra memòria. El bebe està emocionadíssim i de tornada cap a terra tornem a veure un altre grup de dofins que sí que es deixen veure fent salts davant nostre, el bebe crida per ensenyar-nos-els, un final fantàstic per un tour en família inoblidable.

Seguint amb la meteorologia esplèndida, ens apressem a pujar altre cop al mirador Vista do Rey i aquesta vegada sí, podem gaudir d’unes de les millors vistes de l’illa, dels llacs de Sete Cidades, el llac blau i el llac verd, una delícia per als sentits.

Azores

SeteCidades

Ara ens dirigim a Lago do Fogo, que el biòleg ens ha dit que era el seu preferit, així que ens hi acostem i realment, tenia raó, és un lloc meravellós, quins colors! La natura en estat pur, formidable.

LagoaFogo

Tenim temps d’arribar-nos també fins al Parc Ribeira dos Caldeirões, on hi ha 3 magnifiques cascades d’aigua amb els seus corresponents molins per a admirar. El passeig és curt i venir expressament tampoc no és imprescindible, si no teniu gaire temps, prioritzeu altres indrets més naturals i fascinants.

RibeiraCalderoes

Tornem a relaxar-nos a la piscina de l’allotjament i l’endemà ens desplacem cap a Villafranca do Campo per anar fins a l’illa que hi ha davant, és impressionant la forma que té de cràter de volcà rodó, cobert d’aigua de mar i rodejat de verd, altra vegada la natura ens captiva.

Un petit bot acosta als banyistes cada hora fins a la illa. En 5 minuts s’hi arriba i comencem a investigar, hi ha un petit sender que recorre la vora de l’aigua que està plena de sargantanes que prenen el sol, arribem fins a l’aigua però el bebe no està gens acostumat a la platja i a les onades del mar i no acaba d’estar convençut de ficar-s’hi, la temperatura de l’aigua tampoc ajuda, així que posa tímidament els peuets aferrat a la nostra mà i ràpidament prefereix jugar amb la sorra. No ens hi estem gaire estona, és un illot petit que ràpidament es visita i si ell no vol banyar-se no serem nosaltres qui invertim el nostre temps en una platja, ja ho sabeu som clarament de riu i de muntanya 🙂

IlhaVillafranca

Tornem a terra ferma i anem a dinar a l’Associació Agrícola, famosa per la qualitat de la seva carn, realment, la vedella amb papaia està per a xupar-se els dits! Aquí també cal reservar amb antelació perquè tot i ser gran, sempre omple.

A la tarda anem altre cop cap a la zona oest per a conèixer la Serra Devassa tot i que la climatologia no acompanya i entre el vent i la boira, realitzem només una part del sender.

Serra Devassa

Divendres, últim dia a l’illa, ens llevem amb nostàlgia perquè podríem quedar-nos una setmana més, però Lisboa ens espera, així que recollim les coses de l’habitació i dediquem el matí a visitar el Lagoa do Congro, és una ruta molt curta fins a un llac immers en la natura, rodejat d’alts arbres i molsa per tot arreu.

LagoaCongro

Per a dinar anem al centre comercial Atlantico de Ponta Delgada on ens sorprèn la gran zona per a atendre als bebes, tant per a alletar-los, canviar-los… és ideal! Nosaltres no som d’anar a centres comercials i potser això existeix al nostre país, però ens va sorprendre molt gratament que hi hagi aquest espai pensat per als meus menuts i les seves famílies.

Apurem els últims minuts a l’aeroport, on el vol es torna a endarrerir i volem de nit cap a Lisboa on passarem les properes 3 nits.