Lisboa

Aterrem a Lisboa de nit, tornem a ajustar el rellotge i agafem el metro per anar a l’hotel, hi arribem amb mitja horeta, fantàstica connexió.

Fem el check-in i cap a l’habitació, és triple i té balcó, el millor però, la ubicació, podrem anar caminant a tot arreu.

Dissabte ens llevem amb ganes de conèixer una nova ciutat, així que comencem a caminar, comprem l’esmorzar i ens apropem al Jardim da Estrela on hi ha un parc on mentre esmorzem el bebe juga entre lleons i girafes i paons reals. Al sortir del Jardí, davant la Basílica da Estrela hi ha l’inici del recorregut que fa el mític tramvia 28, així que fem la cua pertinent i pugem al tramvia més famós del país. Baixem del tramvia i ens acostem a la Sé de Lisboa, la Catedral, seguim pujant fins al Castelo de San Jorge i ens perdem entre els carrerons del barri d’Alfama.

Baixem fins a Rossio i l’Av. De Liberdade per a dinar a un restaurant tibetà que ens van recomanar els amfitrions de la casa rural de les Açores, així que dinem a Os Tibetanos i anem a fer una migdiadeta a l’hotel. Després d’evadir les pitjors hores de calor, tornem a sortir per a perdre’ns ara pel Bairro Alto, gaudim d’unes vistes privilegiades des del Miradouro de São Pedro de Alcântara i arribem fins al Covento do Carmo, ara tancat, haurem de tornar perquè em quedo amb les ganes de descobrir aquest lloc tan especial.

Diumenge tornem a esmorzar al parc del Jardim da Estrela i posem rumb cap a l’oest per a descobrir la Torre de Belem i el Mosteiro dos Jerónimos, està tot a tope i fa una calor horrible, així que no fem gaire el guiri i fugim a un lloc més tranquil i autèntic.

Lisboa.

Anem al Village Undergroud Lisboa, un lloc molt especial on podem dinar tranquil·lament. És un lloc ideal per anar amb nens, té molt espai on jugar sense perills, té gronxador i un skate parc. Hi ha dos autobusos antics de dos pisos enfilats a unes bigues que fan de bar, i hi ha diferents containers que acullen estudis per a artistes, que tenen sala d’exposicions i inspiració per tot arreu, és un lloc autèntic, amb ànima.

Lisboa UV

A la tarda anem al Parc Eduardo VII on també hi ha un mirador espectacular i coincideix amb la fira del llibre de Lisboa, així que ens perdem entre llibres manuseados i comprem un conte en portuguès de record. El peque no deixa passar l’ocasió de jugar al parc infantil que té tirolina i tot.

Lisboa,

Dilluns és l’últim dia, l’hem d’aprofitar al màxim! Anem cap al centre i ens acostem ben d’hora a dinar a la marisqueria Uma, molt recomanada als foros i que s’omple de seguida. Mengem un arròs caldós amb marisc deliciós i amb la panxa plena gaudim de les vistes de l’elevador de Santa Justa i ara sí és hora de tornar al Convento do Carmo, on entro fascinada perquè un terratrèmol hagi destruït el sostre de la catedral i les parets segueixin intactes, li dona un aire diferent i atractiu. Faig 4 fotos i caminem per Chiado sense rumb.

Lisboa-

La tarda es fa llarga, ja que el vol surt a les 21h, així que parem a fer temps al Jardín do Príncipe Real on el bebe juga amb altres nens lisboetes.

Finalment, recollim les motxilles a l’hotel i tornem amb metro cap a l’aeroport on l’avió es tornar a endarrerir i ens fa arribar a Barcelona passada la mitja nit. Només queda temps d’agafar un taxi per arribar a casa el més aviat possible, que l’endemà hem de treballar.

Han sigut 3 dies per gaudir de Lisboa en família, ens ha agradat la ciutat, tot i que té aquest aire decadent, té tocs moderns prou atractius que fan una mescla bonica i peculiar.